loading...
سایت مدافعان حرم حضرت زینب
Fadaie بازدید : 539 پنجشنبه 06 آبان 1395 نظرات (0)

معاون فرهنگی و خانواده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به خواب‌زدگی و غفلت نسبت به خانواده‌های شهدای مدافع‌حرم، گفت: گفتمان رایج خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس ایثار و فداکاری بود که امروز با توجه به موضوع شهدای مدافع حرم به آن نیاز داریم.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...

عکس مدافعان حرم

«معصومه نادری‌پارسا» معاون فرهنگی و خانواده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در جمع برگزیدگان «طرح عقیله» با اظهار تاسف از کم‌کاری صورت گرفته در رابطه با تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و تقلیل این نقش به بیان چند خاطره، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تهدیدات جنگ‌نرم زنان به عنوان عناصر تربیتی جامعه نقش مهمی را برعهده دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های چند ماه آینده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: سه جشنواره و فراخوان تا پایان سال جاری از سوی سازمان اعلام می‌شود که اولین فراخوان مربوط به جشنواره حضرت زینب(س) است. فراخوان اسوه‌های صبر و مقاومت نیز تا قبل از سال جدید اعلام می‌شود و جشنواره‌ای با موضوع راهیان‌نور و تاثیرات مثبت آن بر دختران جوان نیز برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم با تولیدات این جشنواره‌ها نسل جوان را متوجه مولفه‌های ارزش‌های دفاع مقدس کنیم.

معاون فرهنگی و خانواده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از تهیه بانک جامع طرح عقیله نیز خبر داد و گفت: بانک کامل اعضای طرح عقیله تهیه شده و آن را به مراکزی همچون دانشگاه آزاد و موسسات فرهنگی ارائه کردیم تا بر اساس نیازمندی‌های خود از اساتید حوزه‌های مختلف در این طرح استفاده کنند. 

وی افزود: جامعه امروز نیازمند گفتمان‌سازی موضوعاتی است تا دختران جوان فقط درگیر مسائل شخصی خود نباشند و تلاش کنند گره‌ای از مشکلات دیگران باز کنند. گفتمان رایج خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس ایثار و فداکاری بود که امروز با توجه به موضوع شهدای مدافع حرم به آن نیاز داریم.

معاون فرهنگی و خانواده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: مظلومیت شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها امروز بیشتر از شهدای دفاع مقدس است چون در شرایط امروز ممکن است یک خانواده شهید مدافع حرم در یک آپارتمان زندگی کند و همسایه او هم هیچ اطلاعی از وضعیت آن‌ها نداشته باشد و احساس خطری هم از جانب دشمن نکند. این یک خواب‌زدگی و غفلت است که نسبت به خانواده‌های شهدای مدافع حرم وجود دارد.

نادری‌پارسا تاکید کرد: خون‌های زیادی در دوران دفاع مقدس ریخته شد تا یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن تصرف نشود؛ ما هنوز در گوشه و کنار کشورمان نسبت به تجاوز به خاکمان حساسیم. این در حالی است که مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند «فرهنگ هوایی است که در آن نفس می‌کشیم» تعبیر ایشان نشان می‌دهد فرهنگ مهم‌تر از خاک کشور است چون بدون خاک حیات برای انسان ادامه پیدا می‌کند اما اگر هوا گرفته شود انسان مُرده فرض می‌شود.

وی با طرح سوالی گفت: وقتی آقا چنین تعبیری از فرهنگ می‌کنند چرا ما تلاشی که برای حفظ خاکمان در برابر تجاوز دشمن کردیم را درباره فرهنگ به کار نمی‌بندیم؟ باید نگاه‌مان را در حوزه فرهنگ بازبینی کنیم. وقتی خرمشهر تصرف شد برای ما خیلی دردناک بود اما امروز همه کوچه و خیابان‌های ما توسط فرهنگ دشمن مورد تهاجم قرار گرفته و ما بی تفاوت هستیم.

معاون فرهنگی و خانواده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تاکید کرد: وضعیتی که امروز ما در آن قرار داریم یک امتحان الهی است که آیا به وظیفه دینی و فرهنگی خود عمل می‌کنیم یا خیر. بزرگترین رسالت مدرسین و خانم‌ها در حوزه زنان حفظ فرهنگ و روحیه ایستادگی است.

نادری‌پارسا تصریح کرد: در شرایط امروز بیان مسئله خطر اولین موضوعی است که باید آن را با دانش‌آموزان و دختران در میان گذاشت. وقتی می‌خواهیم موضوعی گفتمان‌سازی شود باید خیلی درباره آن فکر کنیم و به شیوه‌های مختلف آن را مطرح کنیم. امروز وظیفه و رسالت ما اعلام خطر در فضای فرهنگی کشور است.

منبع : دفاع پرس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مدافعان حرم بزرگ ترین گروه نظامی شیعی در سوریه و عراق است که با هدف مقابله با تخریب حرم ها و مراقد اهل بیت به ویژه حضرت زینب س توسط تروریست های تکفیری شکل گرفت. معیارهای این گروه، ایمان به اسلام، مقاومت در تروریست های تکفیری و پذیرش رهبری ولی فقیه است.مدافعان حرم با ایران پیوندهای عمیقی دارد و از حمایت همه‌جانبه نظام ایران برخوردار است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 553
  • کل نظرات : 202
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 226
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,454
  • بازدید ماه : 4,911
  • بازدید سال : 28,453
  • بازدید کلی : 2,616,883